کالیبراسیون چیست؟

سه شنبه 21 آبان 1398
19:49
panda

" مقایسه ابزار و تجهیزات به وسیله ی یک منبع و مرجع دقیق و استاندارد آزمایشگاه جهت اطلاع از دقت و سلامت محصول و مشخص نمودن میزان خطای آن وسیله" این جمله، تعریفی است که برای مفهوم کالیبراسیون ارائه شده است که بیان کننده ی ماهیت روند فعالیت کالیبراسیون در آزمایشگاه های کالیبراسیون می باشد. در واقع به وسیله ی کالیبراسیون می توان دو سیستم، ابزار و یا دو وسیله ی کار اندازه گیری را که یکی از این وسیله حالت مشخص و دیگری کاملا نامعلوم ونامشخص دارد، مقایسه کرد تا وسیله و ابزار با حالت نامعلوم را محاسبه (کالیبره) کرد. کیفیت و هزینه ای که کالیبراسیون دربر دارد وابسته به روش و تعداد نقاط مورد بررسی است. روش هایی که در آزمایشگاه، کالیبره انجام می شود در هزینه ها دخیل است و آنها را متغیر می سازد. هدف از آن نیز در هزینه ها موثر است.

زمان کالیبراسیون

تعیین زمانی که قصد کالیبراسیون تجهیزات را دارید بسیار مهم است. کالیبراسیون می بایست در فواصل زمانی معین صورت گیرد تا بهینه و موثر واقع گردد از این رو داشتن برنامه ی زمانی از اشتباهات ناشی از عدم وجود آن می کاهد. آزمایشگاه کالیبراسیون یکتا سنجش البرز برای تعیین فواصل زمانی جهت کالیبراسیون مجدد به درصد عملکرد صحیح پیش بینی شده توجه میکند، که این درصد به وسیله ی مشخصات دستگاه قابل بررسی است. بزرگی این درصد شانس اندازه گیری نادرست را کم می کند. تمامی این فاکتورها به استاندارد ها و خط مشی های شرکت کالیبراسیون مرتبط است. برای تعیین زمان و جدول زمانبدی کالیبراسیون مجدد محاسبات ریاضی و آماری و همچنین اطلاعات صحیح و کافی مورد نیاز است.

هدف کالیبراسیون

در مرحله ی و هدف اول از کالیبراسیون می توان به وسیله ی اندازه گیری ها ادعای سازنده مبنی بر چگونگی عملکرد دستگاه را بررسی نمود. این نتایج با استانداردهای قابل ردیابی ارائه می شود در غیر این صورت صحت نتایج تایید شده نیست. در واقع آنچه در نتایج به دست آمده مهم است قابلیت ردیابی است کهبتوان به نتیجه استناد کرد. قابلیت ردیابی یک مقدار و نتیجه ی استاندارد با مراجع بین المللی و ملی است.

آزمایشگاه کالیبراسیون

بهتر است انجام فرآیند کالیبراسیون تجهیزات در آزمایشگاه انجام شود. مزایای این موضوع شامل:1. تنش جابجایی ابزارها به حداقل می رسد. 2. ساده تر و ارزان تر است. اما در محل می تواند هزینه های اضافی ایجاد کند. 3. در کوتاه ترین زمان انجام می شود.معایب: 1. ابعاد دستگاه می تواند باعث مشکل شود. 2. تغیرات محیطی ممکن است بر دستگاه مرجع تاثیر بگذارد.


منبع: آزمایشگاه کالیبراسیون یکتا سنجش البرز


برچسب ها: کالیبراسیون ,
[ بازدید : 14 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

روش هاي بازکردن لوله هاي فاضلاب

چهارشنبه 13 شهريور 1398
17:18
panda

باز کردن لوله آب و فاضلاب

گرفتگی لوله های فاضلاب در هر ساختمانی ممکن است اتفاق بیافتد و کاملا طبیعی است که پس از چند سال از ساخت بنا، با این مشکل مواجه شود.

برخی از این گرفتگی لوله ها با استفاده از روش های خونگی و بدون نیاز به مواد شیمیایی قابل رفع و رجوع هستند. اما در اکثر مواقع گرفتگی لوله آنقدر شدید است که نیاز است تا به افراد فنی در زمینه ی لوله بازکنی مراجعه کنید و برای حل این مشکل کار را به آنها بسپارید.

اگر حالت دوم وجود داشت که در اکثر مواقع همین طور است و گرفتگی ها به روش های خانگی و استفاده از مواد غیر شیمیایی رفع نشد می بایست به سراغ کسانی که در زمینه ی لوله بازکنی فعالیت می کنند مراجعه کنید.

از آنجایی که گرفتگی لوله نیاز به اقدام سریع و به موقع دارد لازم است تا شما به دنبال افرادی بگردید که در نزدیکی محل سکونت و یا محل کار شما که در آنجا لوله ها گرفته اند، باشید. به طور مثال اگر شما در کرج زندگی می کنید کاملا عقلانی است که به دنبال لوله بازکنی در کرج باشید تا اینکه به سراغ لوله بازکنی در سطح تهران باشید و مدت زمانی زیادی را منتظر باشید تا این مسافت طی شود و فرد لوله بازکن از تهران به کرج بیاید.

آیا با وجودی که افراد متخصص و فنی لوله بازکنی در کرج زیاد است عقلانی است که به دنبال این افراد در استان های دیگر باشیم و بلعکس. این مثال در رابطه با تمامی استان ها صدق می کند. پس در صورت گرفتگی شدید اولین اقدام دسترسی به لوله بازکن در نزدیک ترین مسافت منطقه خود کنید.

اما اگر گرفتگی های لوله سطحی بود به راحتی می توانید خودتان با مواد غیر شیمیایی به روش های خانگی این مشکل را مرتفع سازید.

اگر در زمینه ی لوله کشی های ساختمان هیچگونه اطلاعاتی ندارید به شما توصیه می کنیم که از همین حالا فکر انجام این کار را سرتان بیرون کنید و به یک لوله بازکن در منطقه خود تماس بگیرید.

بازکردن لوله ظرفشویی

رایج ترین گرفتگی در لوله ها در سینک ظرفشویی اتفاق می افتد و راه حرکت در لوله سد می شود و آب جمع شده و تخلیه نمی شود.

در صورت سطحی بودن این گرفتگی اولین اقدامی که برای رفع این نوع گرفتگی باید انجام دهید باز کردن شترگلو یا همان سیفون سینک است. اگر مشکل از این قسمت رفع نشد می بایست به سراغ مواد و محلول های شیمیایی که ترکیباتی اسیدی دارند بروید.

البته توصیه ی اکید ما این است که کمتر از این روش استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی نامناسب در طولانی مدت و دفعات استفاده مکرر باعث آسیب به لوله ها و تخریب آنها می شود.

اگر این روش هم جواب نداد دیگر وقتشه که به سراغ گوگل بروید و کلمه لوله بازکنی و یا تخلیه چاه در کرج را سرچ کنید به این کار را به افراد فنی بسپارید تا در سریع ترین زمان از شر گرفتگی لوله ها رها شوید و این کار را به کاردان بسپارید.

اگر برای رفع مشکل خود نیاز به لوله بازکن پیدا کردید در انتخاب این افراد دقت کنید. بسیاری افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند اقدام به انجام کار می کنند و با گرفتن مبلغی کامل، کار شما را به طور موقت برطرف می کنند و بعد از چند روز این مشکل همچنان سروکله اش پیدا می شود.

منبع: وب سایت لوله بازکنی و تخلیه چاه در کرج


[ بازدید : 23 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراحی سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]